Krajské kolo recitace 2018 |
Nikola Štorková a její nejkrásnější narozeniny míří na celostátní přehlídku. Dne 20. 4. 2018 žákyně třídy 5.A ... |

Sběrová akce |
Ve středu 18. dubna 2018 se uskutečnila další sběrová akce. Celkem bylo sebráno 4 940 kg... |

Pěvecká soutěž na 1. stupni |
Dne 18.4. 2018 se na 1. stupni uskutečnila tradiční pěvecká soutěž. Zúčastnilo se jí 27 zpěváků z 1.- 5. tříd. Mnozí si vybrali písně... |

Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání ve školním roce 2018/2019 |
Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzděláváníČ.j.: ZŠ a MŠ TR-Ba 77/2018Ředitel Základní školy a mateřské školy Třebíč,... |

Abngličtina 5.A |
Video... |

Pythagoriáda 2017/2018 - školní kolo |
Ve čtvrtek 5. dubna 2018 se na naší škole konalo školní kolo 41. ročníku matematické soutěže Pythagoriáda 2017/2018 pro 6., 7.... |

Ředitel školy oznamuje, že v souladu s § 24 odst.2 zákona č.561/2004 Sb., školského zákona, vyhlašuje pro všechny žáky školy na pondělí 30.4.2018 a na pondělí 7.5.2018 z provozních důvodů ředitelské volno.
Pro žáky 1. stupně bude v provozu školní družina, a to v době od 7 do 14 hodin.
Mgr. Leoš Šeda
ředitel školy
Školní vzdělávací program
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávaní
Po stopách kocourka
CHARAKTERISTIKA ŠKOLY
Umístění
Škola se nachází v Třebíči- Borovině, v klidné okrajové části města s výhledem do lesoparku mimo hlavní dopravní komunikaci. Školu obklopuje z jedné strany sídliště a z druhé strany je nám na blízku les. Vedle školy je velké multifunkční hřiště i fotbalové hřiště, které je dětem po dohodě k dispozici.
Mateřská škola je umístěna v prostorách Základní školy Bartuškova. K mateřské škole bude samozřejmě patřit i školní zahrada, která vznikne později, z důvodu chystaného zateplování školy Při nepříznivém počasí bude dětem k dispozici tělocvična a v případě zájmu rodičů i plavecký bazén.
.
Interiér budovy
Třída mateřské školy je prostorná, složená ze dvou místností – herna, určená pro volnou hru a pohyb dětí. V druhé části se nachází stolečky, kde budou děti jíst a budou využívané i pro výtvarné a jiné potřeby.
Třída je vybavena moderním nábytkem, vše samozřejmě odpovídá hygienickým i jiným normám.
Součástí MŠ jsou samozřejmě i toalety, sprchový kout, umývárna a sklad pro lehátka, kabinet pro učitelky, jejich pomůcky a výtvarné potřeby.
Školní kuchyně
Školní kuchyně zajišťuje stravování pro všechny děti i zaměstnance jak ze ZŠ, tak z MŠ. Dodržujeme přísné stravovací normy a spotřební potravinový koš. Preferujeme rozumně zdravou výživu- v jídelníčku je hojně zastoupeno celozrnné pečivo, bíle maso, ryby, dostatek ovoce a zeleniny. Pitný režim je funkční po celý den neomezeně.
PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ
Věcné podmínky
· Mateřská škola má dostatečně velké prostory (podlahová plocha i objem vzduchu atd., dle příslušného předpisu).
· Dětský nábytek, tělocvičné nářadí, zdravotně hygienické zařízení (umývárny, toalety) i vybavení pro odpočinek dětí jsou přizpůsobeny antropometrickým požadavkům, odpovídajícím počtu dětí, jsou zdravotně nezávadné.
· Vybavení hračkami, pomůckami, náčiním, materiály a doplňky odpovídá počtu dětí i jejich věku a je průběžně obnovováno na základě požadavků pedagogů a vzhledem k finanční situaci. Pedagogové jej plně využívají.
· Hračky, pomůcky, náčiní a další doplňky nebo alespoň jejich podstatnou část máme umístěnou tak, aby je děti dobře viděly, mohly si je samostatně brát a zároveň se vyznaly v jejich uložení.
· Děti se svými výtvory podílejí na úpravě a výzdobě interiéru budovy. Prostředí máme upraveno tak, aby dětské práce byly dětem přístupné a mohli je zhlédnout i jejich rodiče.
· Na budovu školy bezprostředně navazuje zahrada a dopravní hřiště, sportovní areál. Tento prostor je vybaven tak, aby umožňoval dětem rozmanité pohybové a další aktivity, relaxaci.
· V budově školy se nachází tělocvičny a plavecký bazén.
· Všechny vnitřní a venkovní prostory splňují bezpečnostní a hygienické normy dle platných předpisů (týkajících se např. čistoty, teploty, vlhkosti vzduchu, osvětlení, hlučnosti, světla a stínu, alergizujících či jedovatých látek a rostli apod.).
Životospráva
· Dětem poskytujeme plnohodnotnou a vyváženou stravu. Dbáme na zachování vhodné skladby jídelníčku, dodržování zdravé technologie přípravy pokrmů a nápojů, děti mají stále ve třídě dostatek tekutin a mezi jednotlivými podávanými pokrmy jsou dodržovány vhodné intervaly.
· Máme zajištěn pravidelný denní rytmus a řád, který je však současně natolik flexibilní, aby umožňoval organizaci činnosti v průběhu dne přizpůsobit potřebám a aktuální situaci (např. aby bylo možné reagovat na neplánované události v životě mateřské školy).
· Snažíme se, aby děti byly každodenně a dostatečně dlouho venku. Program činností je přizpůsobován počasí a okamžité kvalitě ovzduší, kterou v kritickém období každý den telefonicky zjišťujeme a řídíme se doporučením odborníků.
· Děti mají dostatek volného pohybu nejen na zahradě, ale i v interiéru mateřské školy.
· V denním programu se snažíme respektovat individuální potřebu aktivity, spánku a odpočinku jednotlivých dětí.
· Pedagogové se snaží sami chovat podle zásad zdravého životního stylu a poskytovat dětem přirozený vzor.
Psychosociální podmínky
· Snažíme se, aby se děti i dospělí cítili v prostředí mateřské školy dobře, spokojeně, jistě a bezpečně.
· Nově příchozí děti mají možnost se postupně adaptovat na nové prostředí i situaci společně s rodičem.
· Pedagogové respektují potřeby dětí (obecně lidské, vývojové a individuální), reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování (snaží se jednat nenásilně, přirozeně a citlivě, navozovat situace pohody, klidu, relaxace apod.) Děti proto nejsou neúměrně zatěžovány, či neurotizovány spěchem a chvatem.
· Všechny děti mají rovnocenné postavení a žádné z nich není zvýhodňováno ani znevýhodňováno. Jakékoliv projevy nerovnosti, podceňování a zesměšňování dětí jsou nepřípustné.
· Volnost a osobní svoboda dětí je dobře vyvážená s nezbytnou mírou omezení, vyplývajících z nutnosti dodržovat v mateřské škole potřebný řád a učit děti pravidlům soužití.
· Snažíme se, aby se dětem dostávalo jasných a srozumitelných pokynů. Třída je pro děti příjemným společenstvím, pedagogové a ostatní zaměstnanci partnery a kamarády zároveň.
· Naší snahou je, aby byl pedagogický styl a způsob, jakým jsou děti vedeny podporující, sympatizující a projevoval se přímou, vstřícnou empatickou a naslouchající komunikací pedagoga s dětmi. Je vyloučeno manipulování s dítětem, zbytečné organizování dětí nebo podporování nezdravé soutěživosti dětí. Jakákoli komunikace s dítětem, kterou dítě pociťuje jako násilí je nepřípustná.
· Pedagogický styl počítá s aktivní spoluúčastí a samostatným rozhodováním dítěte. Vzdělávací nabídka odpovídá mentalitě předškolního dítěte a potřebám jeho života (je dítěti tematicky blízká, jemu pochopitelná, přiměřeně náročná, dítěti užitečná a prakticky využitelná).
· Pedagogové se vyhýbají negativním slovním komentářům, podporují děti v samostatných pokusech.
· Důležité pro nás je, aby se ve vztazích mezi dospělými a dětmi projevovala vzájemná důvěra, tolerance, ohleduplnost a zdvořilost, solidarita, vzájemná pomoc a podpora.
· Úkolem pedagogů je programově se věnovat neformálním vztahům dětí ve třídě a nenásilně je ovlivňovat prosociálním směrem. Klademe důraz na prevenci sociálně patologických jevů ve skupině.
Organizace dne
· Denní řád je dostatečně pružný, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí, na jejich aktuální či aktuálně změněné potřeby.
· Do denního programu jsou pravidelně zařazovány řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity.
· Pedagogové se plně věnují dětem a jejich vzdělávání.
· Snažíme se, aby děti nacházely potřebné zázemí, klid, bezpečí a soukromí.
· Při vstupu dítěte do mateřské školy uplatňujeme individuálně přirozený adaptační režim.
· Naší snahou je, aby poměr spontánních a řízených činností byl v denním programu vyvážený.
· Dětem umožňujeme dostatek času i prostoru pro spontánní hru, aby ji mohly dokončit nebo v ní později pokračovat.
· Snažíme se veškeré aktivity organizovat tak, aby děti byly podněcovány k vlastní aktivitě a experimentování, aby se zapojovaly do organizace činností, pracovaly svým tempem.
· Vytváříme podmínky pro individuální, skupinové i frontální činnosti, děti mají možnost účastnit se společných činností v malých, středně velkých i velkých skupinách.
· Akceptujeme dostatečné osobní soukromí dětí. Pokud to děti potřebují nebo situace vyžaduje, mají možnost uchýlit se do klidového koutku a neúčastnit se společných činností.
· Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí, vyhovuje individuálním vzdělávacím potřebám a možnostem dětí.
· Pro realizaci plánovaných činností jsou vytvářeny vhodné materiální podmínky
· V žádném případě nejsou překračovány stanovené počty dětí ve třídě.
Denní řád
600-800 příchody dětí do MŠ, individuální a skupinové činnosti, volné hry dětí
800-830 ranní cvičení, pohybové aktivity
830 - 900 hygiena, svačinka
900 - 930 zájmové aktivity, řízená činnosti
930 - 1130 pobyt venku
1130- 1230 hygiena, oběd
1230-1400 polední odpočinek
1400 - 1430 hygiena, odpolední svačinka
1430- 1600 pokračování v započatých činnostech, volné hry dětí, individuální i skupinové činnosti
Řízení MŠ
· Povinnosti, pravomoci všech zaměstnanců jsou jasně vymezeny.
· Při vedení zaměstnanců se ředitel snaží vytvářet ovzduší vzájemné důvěry a tolerance, zapojovat spolupracovníky do řízení mateřské školy, podporuje a motivuje spoluúčast všech členů týmu na rozhodování o zásadních otázkách školního programu.
· Ředitel školy vyhodnocuje práci všech zaměstnanců, pozitivně zaměstnance motivuje a podporuje jejich vzájemnou spolupráci.
· Snahou je, aby pedagogický tým spolupracoval jako tým, v některých situacích zve ke spolupráci rodiče.
· Snažíme se o funkční plánování pedagogické práce a chodu mateřské školy, opíráme se o předchozí analýzu a využíváme zpětné vazby.
· Mateřská škola spolupracuje se zřizovatelem a dalšími orgány statní správy a samosprávy, se základní školou a s odborníky poskytujícími pomoc zejména při řešení individuálních výchovných a vzdělávacích problémů dětí.
Personální a pedagogické zajištění
· Většina zaměstnanců, kteří pracují v mateřské škole jako pedagogové, splňují odbornou kvalifikaci. Ti, kterým část odbornosti chybí, si ji průběžně doplňují studiem na VŠ, VOŠ apod.
· Pedagogové se aktivně vzdělávají.
Spoluúčast rodičů
· Snažíme se o to, aby mezi rodiči a pedagogy panovala oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt a ochota spolupracovat. Spolupráce funguje na základě partnerství.
· Pedagogové sledují potřeby jednotlivých dětí.
· Rodiče mají možnost podílet se na dění v mateřské škole, účastnit se různých programů dle svého zájmu zde vstupovat do her svých dětí. Jsou pravidelně a dostatečně informováni ovšem, co se v mateřské škole děje. Projeví-li zájem, mohou se spolupodílet při plánování programu v mateřské škole, při řešení vzniklých problémů, apod.
· Pedagogové pravidelně informují rodiče o prospívání jejich dítěte i o jeho individuálních pokrocích v rozvoji i učení. Domlouvají se s rodiči o společném postupu při jeho výchově a vzdělávání.
· Pedagogové chrání soukromí rodiny a zachovávají diskrétnost v jejich svěřených vnitřních záležitostech. Jednají s rodiči ohleduplně, taktně, s vědomím, že pracují s důvěrnými informacemi. Nezasahují do života a soukromí rodiny, vyvarují se přílišné horlivosti a poskytování nevyžádaných rad.
· Mateřská škola podporuje rodinnou výchovu a pomáhá rodičům v péči o dítě, nabízí poradenský servis nejrůznější osvětové aktivity v otázkách výchovy a vzdělávání předškolních dětí.